Kunden köpte en snöslunga från företaget via nätet i november 2015, men efter bara tio körda meter uppstod problem med friktionsgummit när det åkte av drivhjulet.
Kunden kontaktade företaget och de skickade ett nytt gummi och hjul till kunden och snöslungan kunde användas igen.
Problemen fortsatte
Men kundens problem med snöslungan fortsatte. I december 2016 uppstod ytterligare problem med friktionsgummit och kunden kontaktade återigen företaget.
Enligt anmälarens utlåtande skickade företaget flera olika gummi till kunden, men inget utav dem passade snöslungan. Trots att kunden påpekade detta slutade företaget höra av sig.
Försökte hjälpa kunden
Enligt företaget försökte de vid det senare tillfället hjälpa kunden även om garantin för snöslungan gått ut. Enligt företagets utlåtande hade de inte rätt friktionsgummi till snöslungan och de ska då ha hjälpt kunden genom att hänvisa denne till en annan återförsäljare.
Men kunden var missnöjd och bestämde sig för att anmäla det ansvariga företaget till ARN. Nu rekommenderas företaget att kompensera kunden med vad denne betalade för snöslungan.