Enligt Jörgen Ågran har det under en längre tid pågått en utredning om bankens framtid i Bräcke men det slutgiltiga beslutet om att stänga ner kontoret togs för några veckor sedan.
Hur reagerar kunderna på det här?
– Givetvis tycker de att det är tråkigt och det tycker jag också men det finns fortfarande en förståelse för varför det händer, säger Jörgen Ågran.
Inte tillräckligt med kunder
Enligt Jörgen Ågran är den största anledningen till nedläggningen ett minskat antal kunder. Han pekar på att det är bankens utveckling till ett mer digitaliserat arbetssätt som gör att allt fler kunder väljer att inte besöka kontoret.
LÄS MER: Swedbank stänger i Hammarstrand
Swedbank i Bräcke har i nuläget endast öppet två dagar i veckan. Det arbetar ingen fast anställd på kontoret utan istället har anställda från andra kontor i området arbetat på banken. Därför är det ingen personal som kommer påverkas av nedläggningen.
För Swedbanks kunder kommer det närmaste kontoret efter nedläggningen vara bankens kontor i Ånge, ungefär en mil bort.