Det handlar om flera planeringssamtal – som görs när arbetslösa skrivs in hos myndigheten för kartläggning om vilken hjälp den arbetssökande kan få.
Ett planeringssamtal tar 45 till 60 minuter och en arbetsförmedlare hanterar cirka 30 sådana samtal per månad. Om den arbetssökande inte är anträffbar vid det inbokade planeringssamtalet kan det påverka rätten till arbetslöshetsersättning.
Enligt myndighetens interna utredning ska den berörda medarbetaren under april till september förra året, hanterat bara 10 av 135 samtal korrekt.
Utredningen visar att medarbetaren ska ha ringt upp den arbetssökande men sedan kopplat vidare samtalet. När arbetsgivaren påpekat detta, ska hon istället suttit tyst i telefon utan att prata och därefter lagt på.
Detta är andra arbetsförmedlaren på samma arbetsplats som misstänks för att ha misskött sitt arbete.
En av tre ghostas när de söker jobb
En tredjedel av 1 000 tillfrågade som sökt jobb har någon gång känt sig ghostade av en arbetsgivare, det visar en undersökning av Linkedin.