Färre på E.ON:s kundsupport

Uppdaterad
Publicerad

Energibolaget E.ON minskar sin kundsupport i Örebro med 25 personer. Anledningen är enligt företaget ett nytt datasystem för administration och att allt färre kunder hör av sig till EON.

– E.ONs kundservice har i dag mycket sällan några köer. Inte minst de fjärravlästa mätarna gör att mycket färre nu ringer till oss med frågor på sina fakturor. Vi räknar med att vi inom något år minskar antalet inkommande samtal med cirka 350 000 per år, säger Anders Håkansson, vd på E.ON Kundsupport.

Sammanlagt minskar kundsupporten sin personal med 140 personer i Örebro, Kalmar och Sundsvall. Neddragningarna ska vara klara 2009.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.