Rebecca Larserö är projektledare på Örebrokompaniet för Titanicutställningen och har pratat med många besvikna besökare som fått vända utanför den stängda lokalen under helgen.
LÄS MER: Blåst på Titanicutställningen
Måste ge tillstånd
Hon beklagar det som hänt Kenny Davidsson och andra som rest långt. Kritiken om att förköpskunder inte blivit kontaktade förstår hon.
– Vi fick bara tag på några nummer tyvärr, säger hon. Men för att vi ska få tillgång till alla kontaktuppgifter krävs det att man bockar i en ruta när man köper biljetter på nätet som ger tillstånd att lämna ut kontaktuppgifter. De flesta väljer att inte göra det. Därför har långt ifrån alla blivit kontaktade.
LÄS MER: Många frågor när utställning snabbt stängs
Inte klart om ersättning
Pengarna tillbaka för biljetterna eller en ny biljett är det som arrangören redan lovat att man kommer att erbjuda dem som inte kunnat se utställningen.
När det gäller övrig ersättning som bensinpengar och hotellövernattningar är det frågan inte klar ännu.
– Vi ska sätta oss ner och diskutera hur vi gör med det. Just nu arbetar vi med att hantera alla ärenden så snabbt som möjligt, avslutar Rebecca Larserö.