– Vi har satt ut hindren nu efter olyckan, som en tillfällig lösning. Men vi måste skaffa något mer långsiktigt framöver, fortsätter han.
Vägen som olyckan inträffade på är privat och sköts av områdets samfällighet. Nu har man ställt ut flertalet betongsuggor på den olycksdrabbade sträckan, med förhoppning om att bilister ska respektera hastighetsbegränsningen.
– Eftersom affären ligger här på andra sidan gatan så kör även folk som inte bor i området på vägen. De tar den kortaste vägen och det får man förstå. Men även 30-40 km/h känns alldeles för fort på den vägen, säger Marianne Petersson, även hon styrelseledamot i samfälligheten.
Osäkert om farthindren hjälper
– Vi har så mycket bilister som åker omkring här men som inte bor på området. När jag pratade med en annan journalist igår på telefon i sex-sju minuter så passerade 15 bilar utanför mitt fönster som inte tillhör någon av grannarna, säger Tommy Sturesson.
Men huruvida de farthinder som sattes upp under fredagen faktiskt får bilister att sakta ner återstår att se.
– Jag har hört att bilar redan har kört in i hindren, så jag ska cykla dit nu och se hur det ser ut, säger Tommy Sturesson och fortsätter:
– Vi har försökt förebygga att något hemskt skulle hända, men ändå händer det. Nu får vi se till att inget liknande händer igen. Men är man vid sina sinnens fulla bruk så kör man inte på det sätt som den föraren gjorde, och om inte polisen är där då och stoppar den så är det svårt att förhindra hemskheterna.