Jönköping ska erövra mark på spelkartan

Uppdaterad
Publicerad

Två gamers rekryteras nu til Jönköpings kommun för att hjälpa till med marknadsföring.

Det är inte bara de förväntade 25 000 besökarna som har stora förhoppningar inför Dreamhack.

Destination Jönköping avslöjade under torsdagen att det kommunala bolaget under 2014 kommer att rekrytera två gamers, det vill säga dataspelare som ska hjälpa kommunen att marknadsföra sig inom dataspelsbranschen.

Dreamhack Winter 2013

I jobbet för de anställda dataspelsexperterna ingår bland annat att bidra med kunskaper om dataspelsbranschen och att arrangera workshops och seminarier.

Målet med uppdraget är att se till att näringslivet i Jönköping kan dra nytta av spelbranschens framväxt.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Dreamhack Winter 2013

Mer i ämnet