Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video

Webbläsaren stöds inte

SVT stödjer inte uppspelning i din webbläsare. Vi rekommenderar därför att du byter till en annan webbläsare.
För Caroline Celebioglu var det ett svårt val att lägga ner butiken, men nu känns det bra att inte behöva stå för stora kostnader under pandemin. Foto: Nada Razooq/SVT

Gick över till nätförsäljning precis innan pandemin: ”Hade ren tur”

Uppdaterad
Publicerad

Caroline Celebioglu har varit egenföretagare och drivit en heminredningsbutik i tio år. I slutet av 2019 bestämde hon sig för att sälja butiken då hon blev erbjuden en heltidsjobb. Men hon ville hålla kvar företaget levande och valde att sälja via en webbshop och i sociala medier.

– Det var ren tur och inget annat att jag tog det beslutet innan pandemin slog till. Det hade varit riktigt kämpigt att ha butiken under dessa tider, säger hon.

Popup-butik under jul

Julen är en högtid för Caroline då den består av 80 procent av all försäljning. Under den perioden öppnar hon därför en popup-butik, då hon upplever att det är uppskattat av kunderna.

Hör Caroline berätta om valet hon gjorde.

Lokal. Lättanvänd. Opartisk. Ladda ner appen nu!

Hämta SVT Nyheter i App StoreLadda ned SVT Nyheter på Google Play

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer