När Linnéa Karlsson, efter fransförlängningen, fick ont i ögonen och de började svullna upp kontaktade hon salongen som utfört fransförlängningen för att få hjälp, men då hade de inte möjlighet att hjälpa henne.
– Då tänkte jag att det skulle gå över, men det blev ännu värre.
Fransarna togs bort
Ögonen svullnade mer och mer och smärtan tilltog. Dessutom började hon känna att det blev tungt att andas.
Linnéa kontaktade då en bekant, som är utbildad fransstylist.
Hon kunde se att fransarna på vissa ställen satt limmade på huden.
– Hon hjälpte mig att få bort dem. Vissa av mina egna fransar följde med, men sen blev det mycket bättre.
Anmält företaget
Företaget ville inte betala tillbaka pengarna utan anser att det genomfört behandlingen korrekt att de har informerat om riskerna och att någon återbetalning av pengarna därför inte är aktuell.
– Limmet jag använder är godkänt av kemikalieinspektionen och jag har inte limmat kundens fransar mot huden. Det ser ut så eftersom ögat svullnat upp, säger salongens ägare och uppger vidare att kunderna får skriva på ett papper där de godkänner att de tagit del av information om allergirisk.
Linnéa Karlsson har anmält företaget till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).