Foto: TT

Stampen säljer contentbyrå

Uppdaterad
Publicerad

Som en del av rekonstruktionen säljer nu mediekoncernen Stampen contentbyrån OTW. Aller media blir ny ägare.

– För oss är försäljningen en viktig pusselbit för att stärka vår finansiella ställning, säger Stampens koncernchef Martin Alsander i ett pressmeddelande.

OTW arbetar främst med innehåll och kommunikation för företag. Enligt Stampen har förhandlingar om en försäljning pågått under en långre tid och gör det möjligt för mediekoncernen att betala av banklån och få mer ordning på finanserna.

Stampen Media

– OTW är ett framgångsrikt bolag med stor potential och vi har varit måna om att hitta en ny ägare som kan förvalta och utveckla verksamheten, säger Stampen Medias vd Johanna Öberg i ett pressmeddelande.

Det är Aller media som kommer köpa OTW.

– Det är ett drömförvärv. Vi har tittat på OTW länge då vi vill öka vår digitala närvaro och position inom content marketing, säger Bodil Ericsson Torp, vd för Aller media.

Medarbetare och fack har informerats om försäljningen och enligt Aller media kommer medarbetarna att jobba kvar. Hur mycket affären kostade vill inte Stampen eller Aller media kommentera.

– Vi kommenterar inte köpeskillingen, men vi är väldigt nöjda med affären, säger Bodil Ericsson Torp.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Stampen Media

Mer i ämnet