Den nionde april i år beställde kvinnan säng, kudde och sängkläder från sängbutiken. Varorna levererades drygt två veckor senare, efter att kvinnan enligt anmälan, ska ha blivit garanterad av butikens säljare att produkterna inte kan ge allergiska reaktioner.
Kvinnan reagerade trots detta starkt på något material och ville häva köpet direkt då hon inte kunde använda varken säng eller kudde. Hon ska ha blivit uppsvälld i halsen och fått klåda på hela kroppen, även fast hon bara monterat upp sängen i vardagsrummet och inte sovit i den.
Blev ombedd att visa upp eksem
När hon kontaktade butiken ska de ha sagt att det inte går att reagera så som hon gjort. En säljare ska ha svarat att hen inte trodde på henne och att hon skulle komma in och visa upp eksemet som sängen ska ha orsakat.
Säljaren ska inte ha varit beredd att betala tillbaka pengarna till kvinnan, som därför anmälde butiken till ARN med krav på att få tillbaka de drygt 35 000 kronor som hon betalat, samt extra för sveda och verk.