Ett av skälen till nedläggningarna är att bara 4 procent av bankens kunder som idag använder kontanttjänster, dvs tar ut pengar på banken.
– Det är tydlig nedgång som dessutom gått fort de senaste åren, säger Oskar Blom, Nordea i Sundsvall till Mittnytt.
Ett annat skäl är, enligt Blom, att efterfrågan och kraven på olika typer av ekonomisk rådgivning ökat de senaste åren.
– Det är inte lätt att upprätthålla rätt kompetens som rådgivare om man arbetar på ett kontor med bara 3 till 5 anställda, säger Oskar Blom.
Totalt arbetar 13 personer på de tre bankkontor som nu ska läggas ner. Samtliga kommer erbjudas arbete på annan ort.
I slutet av augusti kom beskedet att Nordea tvingas minska sin personalstyrka med 2 000 personer inom Norden, varav 650 i Sverige.
Bankens 34 000 anställda i Sverige, Norge och Danmark ska minskas till 32 000.