Det är just nu svart i rutan hos Comhems kunder. Foto: TT / Karolina Blomberg

Kanal 5 låg nere – problem hos Comhem

Uppdaterad
Publicerad

Inför kvällens playoffmatch mellan Sverige och Italien låg Kanal 5 nere. För många av Comhems kunder var det svart i rutan.

– Problemet ligger inte hos oss utan hos Comhem, säger Dan Panas, kommunikationschef på Kanal 5, till Dagens Nyheter.

Sändningen drog igång vid 16-tiden, och strax före klockan 18 försvann signalen hos Comhems kunder. Många blev säkert oroliga för att gå miste om kvällens fotbollsrysare i Milano, men efter 25 minuters avbrott kom tv-bilden tillbaka igen.

På Comhem uppgav man först att felet skulle ligga hos Discovery som har Kanal 5. En stund senare visade det sig dock att felet låg hos Comhem:

– Felet ligger hos oss och vi arbetar på att lösa det. Vi kommer att ha löst det innan matchen börjar 20.45, säger presschefen Fredrik Hallstan på Comhemgruppen.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.