År 2006 ändrade ”Mighty Ducks of Anaheim” sitt namn till nuvarande Anaheim Ducks och slopade den klassiska ankloggan som hade följt med sedan klubben bildades år 1993.
Ett ägarbyte gjorde att klubben inte längre ägdes av Walt Disney Company som grundade namnet och loggan med inspiration från Disney-filmen The Mighty Ducks från år 1992.
Men trots att det gått tolv år sedan ägarbytet har märket fortsatt stå sig starkt bland hockeyfans både i Anaheim och i världen över.
”Alla mina barndomsdrömmar”
Som en del av Anaheims 25-årsjubileum valde klubben därför att släppa en tredjetröja med de klassiska färgerna och emblemet på söndagen.
Och nyheten togs emot med stor entusiasm. Flera hockeyfans har redan uttryckt sina hyllningar till tröjan på sociala medier, precis som ett antal Anaheim-spelare:
”Alla mina barndomsdrömmar gick precis i uppfyllelse!”, skriver Anaheim-stjärnan Patrick Eaves på sin Twitter.
Även svenske Anaheim-spelaren Hampus Lindholm publicerade en bild på sin Instagram-story med en emoji med kärlekfsfulla ögon över tröjan.
Det är inte första gången tröjan återvänder. Klubben använde den populära tröjan och klubbmärket som tredjeställ även år 2016.