Virus får Spotify att stänga reklam

Uppdaterad
Publicerad

En skadlig kod sprids genom reklamen i gratisvarianten av Spotify. Det rapporterar bland annat sajten idg.se. TEXTEN ÄR UPPDATERAD

Problemen med den skadliga koden ska ha uppstått under torsdagen och drabbar, enligt idg.se, sårbara Windowsmaskiner.

På grund av det inträffade har nu Spotify valt att stänga av all reklam i sin gratisvariant av musiktjänsten.

Spotify söker nu efter vilken annons det är som innehåller den skadliga koden.

Efter att denna artikel publicerats har Spotify kommit till rätta med problemet. Enligt presstalespersonen Sofie Grant plockades den smittbärande annonsen bort i fredags.

”Vi ber så hemskt mycket om ursäkt till de användare som påverkats av detta” meddelande Spotify.

Kulturnyheterna

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.