Nordeas kunder har ”fått tillbaka” pengarna på sina fondkonton. Arkivbild. Foto: Jessica Gow/TT

Nordea-kunder kan åter se sina pengar

Uppdaterad
Publicerad

Under närmare ett dygn möttes många Nordea-kunder av beskedet att saldot var noll på deras fondkonton. Men vid lunchtid på söndagen fungerade nätbank och mobilapp igen och kunderna kunde åter ”se” sina pengar.

-Inte alla kunder berördes, men det är klart att ett sådant här avbrott upplevs som dramatiskt, säger Jenny Wickman, bankens pressekreterare, som inte har någon statistik över hur många som drabbades.

Felet orsakades av ett strömavbrott som vid lunchtid på lördagen slog ut vissa av bankens servrar.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.