På tisdagsmorgonen klagade många på teleoperatörens Facebook-sida, både över sms från okända nummer och över sms som aldrig kom fram.
En 22-årig kvinna mottog under morgonen åtta meddelanden från okända nummer, skriver Expressen.
– En har skrivit ”Perfekt, löser det”. En annan har skrivit ”God morgon, tänkte kolla om du har fått hem hastighetsregulatorn till min värmefläkt”. En annan berättar att de har fött en son på 3.900 gram, berättar hon för tidningen.
Andra kunder tog lättare på sms-kaoset. ”Mitt SMS i morse löd: Åh fan vad du är sexig jag längtar efter dig. /puss Sara”, skriver en man på Facebook.
Ingen systematik
De sms-meddelanden som hamnade fel skickades från andra leverantörers nät, medan de som skickades från Telenors eget nät inte drabbades av felet, enligt Aron Samuelsson på bolagets presstjänst. De drabbade meddelandena kom från alla leverantörer.
– Det fanns ingen systematik i felet, säger han.
Ser allvarligt på felet
Är inte det här allvarligt ur integritetssynpunkt?
– Vi ser givetvis allvarligt på det, det ska inte kunna ske. En utredning pågår just nu, för att säkerställa att det inte ska kunna hända igen. Vi ska gå till botten med grundorsaken, säger Aron Samuelsson.
Felet var avhjälpt vid 9 på morgonen, sedan en tillfällig omdirigering av sms-trafiken gjorts.