Opisales säljare har bl.a. lovat sex månader gratis med Tele2 utan att tala om att det förutsätter ett byte av fast abonnemang.
Opisales förklaring var att säljare kan göra fel, men tidigare säljare som Rapport talat med hävdar att chefen lärt dem att argumentera på det viset.
Starka tittarreaktioner
Efter Rapports inslag i går har många upprörda tittare hört av sig med liknande historier. Och många har svårt att få upprättelse när dom försöker klaga hos teleoperatören.
I går och i dag har samtal och mail strömmat in till redaktionen. Här är exempel ur mailskörden:
Falska löften om digital-tv
Erik Dahlén skriver att han blev lovad ett års gratis digital-tv om han bytte till fast abonnemang hos Telia. Men någon digital-tv fick han inte. Efter lång tid och många påtryckningar blev han informerad om att han bodde för långt ifrån stationen för att få deras digital-tv. Det fasta abonnemanget bytte dom ändå.
Betalar för dubbla abonnemang
Birgitta Denby köpte ett abonnemang tillsammans med en telefon av Telenor. Efter ett par månader började telefonen krångla men ingen på kundtjänst ville hjälpa Birgitta.
Då träffade hon på en av Telenors säljare på stan som sa att han skulle hjälpa henne genom att ge henne en ny telefon. dDt han inte berättade var att birgitta tillsammans med telefonen också fick ett nytt abonnemang. Birgitta betalar nu alltså för två abonnemang hos Telenor.
Katia Elliot Bendz