I en butik i Valbo utanför Gävle köptes drycken in. Efter två dagar var den slut.
– Jag smakade själv och det var inte värt pengarna, säger butikschefen Linnea Pedersen.
Expressen har rapporterat om att föräldrar i Stockholm sagt att ungdomar sålt vidare drycken för 20 kronor klunken.
– De säljer ju tomma flaskor för typ 500 kronor också, säger Linnea Pedersen.
Skapad av influerare
Drycken med namnet Prime Hydration står de internationella influerarna Logan Paul och KSI bakom. Drycken som marknadsförts i sociala medier har blivit en trend att köpa bland unga.
Enligt grundarna själva har de omsatt över två miljarder kronor på ett år.
Ingen åldersgräns
Tonåringen David Jansson har testat drycken.
– Det var inte för att jag trodde att den skulle vara god, jag ville bara testa den, säger han.
Drycken marknadsförs som en sportdryck och innehåller, till skillnad från energidrycker, inget koffein. Därför finns det inte någon åldersgräns vid försäljning.