Webbläsaren stöds inte

SVT stödjer inte uppspelning i din webbläsare. Vi rekommenderar därför att du byter till en annan webbläsare.
Hör Brynäs IFs klubbdirektör Michael Campese om Gavlerinkens namnbyte Foto: SVT. Visa alla (3)
Visa alla (3)

Gavlerinken går i graven – klassiska namnet på arenan byts ut

Publicerad

På fredagsförmiddagen presenterade Brynäs IF ett nytt arenaavtal. Bakom den nya avtalet som löper över fem år står Hudiksvallsföretaget Monitor. Avtalet innebära också att det anrika namnet Gavlerinken byts ut.

–  Vi kan naturligtvis inte säga någonting om storleken på sponsoravtalet, men det står sig riktigt bra i förhållande till andra avtal runt om i landet, säger Michael Campese under presskonferensen.

Brynäs IF har tidigare haft arenaavtal med Läkerol och Gävle Kommun och enligt klubben är detta avtal föreningens största hittills.

– Det är ett arenaavtal som kommer bidra till att öka våra möjligheter att nå de målsättningar vi kommunicerat för kommande treårsplan och tioårsvision, säger klubbdirektör Michael Campese till Brynäs IF:s hemsida.

Långsiktig satsning

Morgan Persson, vd för Monitor, säger att det här är en långsiktig satsning som kommer från själ och hjärta.

– Det här är ett beslut som kommer från vår egen värdegrund, vi tänker långsiktigt, jordnära och engagerande. Vi ser det här som en bra mötesplats för nya medarbetare, för studenter i det samarbete vi har med Högskolan i Gävle och här kan vi ha personal- och kundevent.

Sedan 2014 har Brynäs hemmaarena haft det ursprungliga namnet Gavlerinken och i nuläget är arenan den enda förutom Hovet i Stockholm, Malmö arena och Scandinavium i Göteborg som inte har ett namn med koppling till en sponsor.

Webbläsaren stöds inte

SVT stödjer inte uppspelning i din webbläsare. Vi rekommenderar därför att du byter till en annan webbläsare.
Hör Monitors VD om nya namnet på Gavlerinken

Lokal. Lättanvänd. Opartisk. Ladda ner appen nu!

Hämta SVT Nyheter i App StoreLadda ned SVT Nyheter på Google Play

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer