Kontoret i Edsbyn stängs ned fredagen den 15 februari 2019 och verksamheten flyttas till Bollnäs med alla personal som får jobba kvar. Samhället har förändrats och de digitala lösningarna som Swedbank erbjuder gör att kunder allt mer väljer att göra sina ärenden hemifrån.
– Det har förändrats ganska markant att de möter oss genom datorn, telefonsamtal eller via mobilappen. Samtidigt ser vi att komplexiteten i våra ärenden ökar, gällande bolån, sparande och pensioner, säger Annelie Storm-Andersson, kontorschef i Hälsingland.
Vill stärka kompetensen
De på Swedbank i Edsbyn har lagt märke till att kunder vill ha mer avancerad rådgivning idag. Därför flyttas kontoret till Bollnäs för att stärka kompetensen där och möta upp behovet menar Annelie Storm-Andersson.
– Vi respekterar att all förändring tar tid att vänja sig vid, men genom den här förändringen kommer vi att långsiktigt ge våra kunder en bättre service med generösare öppettider och kompetent personal.