Det är elfte året i rad som evenemanget hålls och just i år slogs besöksrekordet. Siffran landade på cirka 7.600 stycken.
– Jätteroligt! Många besökare och brittsommarvärme, som ledde till att vi kunde vara utomhus mycket. Jag tror intresset för det lokalproducerade bara ökar och nog kommer fortsätta göra det, säger Maria Sidén, vd på Tjolöholms slott.
Producenterna kommer främst från Halland, men det dök även upp en och annan från Göteborgsregionen. Utbudet var brett, alltifrån kött, grönsaker och honung till keramik, stickade kläder och flätade korgar. På plats fanns också ett flertal food trucks.
Försäljningen lockade främst de vuxna medan barnen var mer intresserade av de aktiviteter som anordades. Just i år bjöds det på flera nyheter; käpphästbana, hoppning i halm, tramptraktorbana och pumpabowling. Den senare visade sig vara riktigt populär.
– Det var många som stod i kö. Vi försöker variera med aktiviteterna varje år, berättar Maria Sidén.
En annan nyhet var en pumpautställning med alla möjliga pumpor i olika färger och utföranden, kompletterat med fakta om de olika sorterna.
Under fredagen delades också flera priser ut av kommunen, däribland miljöpriset och arkitekturpriset.