Kuratorn och organisationspsykologen Samuel West visar oss runt i lokalen på Söder i Helsingborg. Här samsas 67 misslyckade uppfinningar och det är allt från sexleksaker till brädspel.
– Jag har hållit på i innovationsbranschen i kanske tio år och började bli riktigt trött på alla framgångshistorier. Alla vet att ungefär 80-90 procent av alla innovationer misslyckas och var är de?
Starten på museet var ett misslyckande
För två år sen började han samla på misslyckade produkter som en rolig grej. Idén att öppna ett museum fick han i somras, när han själv besökt ett museum för trasiga relationer.
TV: Se hela inslaget om misslyckade uppfinningar
– Efter museet rusade jag ut och köpte domännamnet och var helt i extas. Några dagar senare när fakturan kom stod det att jag hade köpt musuumoffailure.com, jag hade felstavat mitt eget domännamn, berättar Samuel West.
Och att göra det mer accepterat att faktiskt få misslyckas är ett av syftena med museet.
– Vi ska inte var så rädda för att misslyckas, säger Samuel West. Att företag och organisationer ska blir bättre på att lära sig av sina misstag, och på något sätt är det befriande att komma hit som individ och se hur de stora företagen misslyckas när de provat någonting nytt.
Vill inte associeras med misslyckande
Många av föremålen har han köpt på onlineforum, vissa har han köpt kontant i en mörk gränd och andra är donationer. Men företagen bakom uppfinningarna har hållit sig borta.
– De flesta springer härifrån för de vill inte associeras med något som kallas för misslyckande, säger Samuel West.
Enormt mediaintresse
Men några som sprungit till museet är massmedia från hela världen. BBC, Reuters och Al-Jazeera är bara några av de medieföretag som rapporterat om museet. Det har gjort Samuel West en smula nervös för att eventuellt misslyckas.
– Museet har ju blivit så otroligt upphajpat och jag är rädd för att folk kommer hit och så tänker de, är det det här jag har betalat för?