Fortfarande bredbandslöst

Publicerad

Jämtkraft har bytt teknik för att hantera bredbandsnätet, men förändringen har medfört långa avbrott för kunderna. Företagare och privatkunder har blivit av med sitt Internet, samtidigt som informationen har varit bristfällig.

– Självklart ska inte kunderna vara utan uppkoppling så här länge. Vi har löst problemet, men det finns fortfarande äldre utrustning ute hos kunderna som inte fungerar med den nya hårdvaran, säger Håkan Lundgren som är ansvarig för bredband på Jämtkraft.

Krånglet började redan i november och har nu pågått i tre månaders tid. En del kunder har varit nedstängda i över en månad på grund av teknikbytet. På Jämtkrafts hemsida ligger det fortfarande ute ett löfte om att nu ska det vara fixat – daterat den 27 december.

Jämtkraft kommer att återbetala månadsavgiften för de kunder som drabbats.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.