– Bodenbo bryr sig inte. Man felanmäler och felanmäler och det gör man fyra, fem hundra gånger under de första 24 månaderna. Men det händer ingenting, säger Jan Peterson.
Jan Petersen bor på Erikslund i Boden. Han och många andra boenden i området har haft problem med TV-leverantören BDTV. Bland annat kan bilden försvinna helt och vara borta i timmar, eller till och med dagar. Och ibland kan en kanal plötsligt bytas ut till en annan. Så att följa en serie är bara att glömma, säger Jan Petersen.
– Det är bedrövligt att man släpper in sådana här som inte vet vad de håller på med, eller som tar ansvar för vad de gör.
”Teknik är inte felfri”
Bodenbo erkänner att man har haft problem med kanalomläggningar under vårkanten.
– En del kunder har varit tvungna att ställa om sina TV-apparater. Men det har också varit så att vi har varit tvungna att åtgärda utrustning i vissa fastigheter, säger Johan Johansson, vd på Bodenbo.
En del boenden upplever att innan 2016, då ni hade andra leverantörer, var det inga problem. Vad tänker du om det?
– Jag kan förstå att kunder kan ha den bilden, men det var också en annan teknik det sändes i och teknik är inte felfri, säger Johan Johansson, vd på Bodenbo.
Peter Lindström, vd för BDTV, tillbakavisar kritiken och säger till SVT Norrbotten att det mesta fungerar utmärkt. Det kan vara enstaka kunder som har tekniska problem och då får de hjälp av supporten. Han vill dock inte ställa upp på en intervju och hänvisar till att han är sjukskriven och att företagets tekniska ansvariga har semester.