Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video
Hör Henrik Ishihara, på Postnords presstjänst, berätta mer i klippet. Foto: SVT/

Postlådan tömdes inte på flera dagar- så här bemöter Postnord kritiken

Uppdaterad
Publicerad

I måndags den här veckan upptäckte brevbäraren att postlådan på Bäckvägen i Lillån inte gick att öppna. I tre dagar har alltså postlådan inte tömts och något meddelande har inte funnits på postlådan.

Postnord menar dock att de tömde postlådan förra veckan – de kan det se i scanningssystemet.

Henrik Ishihara, på Postnords presstjänst, påpekar dock att brev som läggs på en gul brevlåda inte är spårbara. Även om det är ovanligt finns det andra felkällor som kan göra att ett brev, som det Harriet Wallin lade på lådan, inte når fram till rätt mottagare på slutdestinationen.

Men däremot upptäckte brevbäraren att postlådan inte gick att öppna i måndags den här veckan och då felanmäldes ärendet. Men det har visat sig att lådan inte tömts på tre dagar.

Hör mer om Postnords förklaring i videoklippet.

Lokal. Lättanvänd. Opartisk. Ladda ner appen nu!

Hämta SVT Nyheter i App Store
Ladda ned SVT Nyheter på Google Play

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.