Det drar ihop sig mot slutspurten av Melodifestivalen och inför den fjärde deltävlingen är representanter från fanmedia samlade i Malmö.
– Jag och mina kolleger gör ett radioprogram om Eurovision under fyra veckor och jag tycker att Melodifestivalen är mest professionell, säger Jeurgen Peter, journalist på Radio International, som sänds från Malta.
Han tar ledigt från sin ordinarie arbete och reser runt i Europa för att lyssna på låtar, analysera och kommentera de olika bidragen som tävlar om att få komma till Eurovision Song Contest, ESC, i Basel i maj.
”Svenskar är trendsättare”
Flera av de som representerar fanmedia är återkommande gäster i Sverige.
– Jag tycker att svenskarna är trendsättare när det gäller musik och allt som kommer på Melodifestivalen är toppen, säger Andreas Papayiannakis från Grekland som arbetar för bloggen Wiwibloggs.
Sverige vill inspirera andra länder
Arrangörerna av Melodifestivalen uppskattar att utländsk media vill vara med på Mello-turnén och rapportera om vad de ser, hör och uppskattar.
– Jag hoppas vi är en inspirationskälla till andra och vi är jätteglada för att utländsk publik också tittar på Melodifestivalen, säger Anders Wistbacka, projektledare för Melodifestivalen.