Det är tillsammans med 24-koncernen som campingen startar sajten 24Bödasand.
Från och med nästa vecka kommer en reporter att bosätta sig på campingen för att rapportera om evenemang och händelser i området.
– Campingen har stor betydelse för Öland och har många besökare varje år. Det blir nästan som en egen liten stad och nyheter därifrån tror vi intresserar många, säger Jeanette Lindström, ägare och VD för 24-koncernen.
Vädret största utmaningen
Enligt Jeanette Lindström kommer sidan att innehålla lättsammare nyheter. Sajten kommer helt och hållet att finansieras av annonser.
– Från campingens sida har reaktionerna varit jättepositiva. Det är en rolig grej som gynnar oss båda, det är en win-win situation, säger Jeanette Lindström.
Men hur gör ni när det är lågsäsong?
– Vi tänker att vi ska hålla sidan levande året runt, men då blir det inte lika många uppdateringar, kanske ett par per månad.
Vilken är den största utmaningen för att lyckas med den nya sajten?
– Det måste nog vara vädret. Campingen styrs ju en del av fint väder, vilket även påverkar oss. Nu håller vi tummarna för en jättebra sommar.