Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video
Foto: Klara Klintbo Skilje/SVT

Fick felaktigt besked av SL:s kundtjänst när ersättningsbussen inte kom: ”Inga taxipengar”

Publicerad

Ricardo Molina hänvisades till en buss som aldrig kom och fick sedan besked från SL om att förseningsersättning inte gäller för ersättningsbussar. Ett felaktigt besked, visar det sig – som kan vara ett resultat av en pressad kundtjänst.

Sedan i början av mars har många pendeltåg ställts in – vilket påverkat hundratusentals resenärer dagligen.

I det här fallet skulle en buss ersätta sista sträckan, men den kom aldrig. När Järnabon Ricardo Molina hörde av sig till SL och ville ha pengar för taxiresan fick han nej – vilket nu visar sig vara felaktigt.

Hör mer och se skärmdumpen från SL:s kundtjänst i videon.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Strulet med pendeltågen i Stockholm

Mer i ämnet