Övertidstimmarna skenar iväg och den psykosociala arbetsmiljön är inte tillfredsställande. Så står det i en anmälan som nu har skickats till Arbetsmiljöverket.
Enligt anmälan har inte personalen någon möjlighet att utföra sina arbetsuppgifter under sin ordinarie arbetstid.
Delas inte ut
Det leder till att post och eftersändningar blir liggande kvar på kontoret.
Göte Svensson, som är produktionsområdeschef för Postnord i Sörmland, säger till P4 Sörmland, Sveriges Radio, att de har tagit del av anmälan och att man ska ta tag i situationen tillsammans med skyddsombud och facket.
”Bekymmer med bemanning”
I anmälan står det att omorganisationen som gjordes förra året inte har fungerat som det var tänkt.
– Framför allt har vi haft bekymmer med bemanning. En del av åtgärdsplanen är att bemanna rätt, säger Göte Svensson till P4 Sörmland, som var först med att rapportera om ärendet, och menar att ny personal har rekryterats de senaste veckorna.
SVT har försökt nå Postnords lokala skyddsombud utan framgång.