– Vi har problem med biljettförsäljningen på vår e-handel och vi vet inte hur omfattande det är, eller hur stort felet är, säger Christian Hoffman, kommunikatör på SL.
Via SL:s hemsida brukar resenärer kunna köpa biljetter, men den femtonde augusti började felanmälningarna komma in. Hur många resenärer som drabbats vet SL inte.
Ingen prognos
– Vissa köp gick igenom, andra inte, säger Christian Hoffman.
SL valde därför att helt stänga ner tjänsten på måndagen medan felsökning pågår.
– Det verkar som om vi lokaliserat felet till en av våra systemleverantörer och deras tekniker tittar nu på det. Vi försöker få igång det så snart som möjligt, men det finns ingen prognos får när det fungerar igen, säger Christian Hoffman.
30 000 köp via e -handeln
En vanlig vecka säljs cirka 20 000 till 30 000 biljetter via SL:s e- handel. Totalt görs 2,5 miljoner köp på SL:s olika försäljningsplattformar.
– Handeln via vår websida är en liten del av försäljningen, men ack så viktig, säger Christian Hoffmann.