Ännu under tisdagen fanns det ingen sammanhållen bild över hur stor digital publik de sammanlagt 150 programpunkterna i årets kulturnatt lockade.
Destination Uppsala hade sändningar från en studio som sågs live av totalt 2000 tittare. Bland de 150 inslagen med kultur som det fanns länk till från kulturnatten hemsida varierade antalet visningar på Youtube kraftigt.
Jazz med Ulf Johansson Werre hade under tisdagens visats 1 727 gånger, medan en litet smalare fagottkonser av Vivaldi och framförd av Kungliga Akademiska kapellet sågs 209 gånger.
Uppsala stadsteater satsade på att i flera filmer på nätet göra en rundvandring bland rekvisita och kika in i låsta förråd.
– Vi skulle ha något som var en blandning mellan David Attenborough och Bolibompa eftersom det brukar vara så mycket barn när vi har kulturnatt, säger Petra Brylander, teaterchef.
Inte aktuellt ställa in
Kommunens egen budget för årets kulturnatt var densamma som för tidigare år, 900 000 kronor. I vanliga fall kan kulturnatten locka 100 000 besökare. Så många följde inte kulturnatten digitalt.
Ändå var det aldrig aktuellt att ställa in i år och spara en knapp miljon.
– Vi ställer inte in, vi ställer om, säger Linda Eskilsson (MP).