Postnords Sverigechef Annemarie Gardshol befinner sig på Heden i dag för att möta kunder. Med 11 procents förtroendekapital enligt Sifos Förtroendebarometer kan man tänka sig att inte alla är glada? Foto: SVT

PostNords Sverigechef svarar

Uppdaterad
Publicerad

Postnords Sverigechef Annemarie Gardshol befinner sig på Heden i dag för att möta kunder.

Med 11 procents förtroendekapital enligt Sifos Förtroendebarometer kan man tänka sig att inte alla är glada?

 – Ja, några kommer in och är riktigt upprörda, säger Annemarie Gardshol.

Varför gör ni detta?

 – Det är viktigt att möta kunder direkt och få berätta om vår verksamhet. Göteborg är en av 21 orter som vi besöker.

 Ett sätt att markandsföra sig bort från ett dåligt rykte?

 – Nej det är det inte, sju av tio är i det stora hela nöjda med vår service. Vi anser väl att vi blivit lite väl uthängda.

När har ni fått tillbaka kundernas förtroende?

 – Det kommer att ta tid.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.