Idag jobbar 140 personer på kontoret i Örnsköldsvik varav 70 är inhyrda konsulter och samtliga informerades under tisdagen.
– Vi har en ihopslagning mellan Comhem och Tele2 och behöver centralisera funktioner – det här är en effekt av det, säger Magnus Claar.
Ny kundserviceorganisation
Bakgrunden är att Tele2 har köpt Comhem. En omorganisering som resulterar i ett överlapp i den nya kundserviceorganisationen där Comhems kontor i Härnösand och Sundsvall blir kvar.
Varför försvinner Örnsköldsvikskontoret?
– Det handlar om att centralisera, då har vi Härnösand och Sundsvall som ligger närmare varandra.
Stänger helt i december
Verksamheten kommer successivt att stängas ned för att november och december slå igen helt.
– Cirka 15-20 av de som jobbar i Örnsköldsvik kommer att erbjudas tjänst på kontoret i Sundsvall, säger Louise Ekman, pressansvarig på Tele2.