– Lite orättvist måste jag säga, Rom byggdes inte på en dag, säger Zoran Slavic.
– Vi är först med att bygga upp en gratis annonsfinansierad digital filmtjänst, ett arbete som kommer att ta lite tid.
Upphovsmän och filmbolag behöver tid för att vänja sig vid den här nya konstruktionen, menar Slavic.
– Men vi arbetar med att teckna avtal, med brittiska, spanska, franska och nordiska filmbolag och har nyligen tecknat en överenskommelse med amerikanska Sony Pictures Television, med filmer som ”Spiderman” och ”Da Vincikoden”.
Voddler har också tecknat ett avtal med Göteborgs filmfestival, som innebär att filmer som visas på filmfestivalen också kan visas på Voddler.
– Det handlar om filmer som saknar svensk distribution, som nu görs tillgängliga, säger Slavic.
Idag har Voddler omkring 500 filmer i sitt utbud, ett antal som varit tämligen konstant under hösten.
– Men det betyder inte att vi inte lagt ut nya filmer. Voddlers utbud är inte statiskt, filmer kommer och går på sajten beroende på hur våra rättighetsavtal ser ut.
I slutet av januari kommer det att finnas omkring 800 titlar på Voddler, enligt planerna.
Kulturnyheterna