Den oönskade telefonförsäljningenTusentals missnöjda konsumenter anmäler årligen telefonförsäljare till Konsumentverket. De flesta partierna är eniga om skriftlighetskrav, men en lagändring har ännu inte kommit.
Konsumentministern: ”Ingå inga avtal på telefon” I väntan på skriftlighetskrav – uppmanar till försiktighet
Larmet: Skriftliga telefonavtal kan bli en fälla för konsumenterTelekområdgivarna: ”Vi ser att många stressas att klicka ja på det digitala avtalet”
Fria tider kritiseras för sin telefonförsäljningSajtens kunder erbjuds betänketid – får fakturor för helårsprenumeration
Konsumentverket: ”Fria tider vilseleder konsumenterna”Ger sken av att kunderna erbjuds en prövoperiod, menar myndigheten
Så undviker du att bli lurad av en telefonförsäljareSå skyddar du dig – och det här ska du göra om du gått i fällan
Caroline Szyber: ”Inför skriftligt avtal vid telefonförsäljning”Debattinlägg · Caroline Szyber (KD) om att det finns starka skäl att stärka konsumentskyddet vid telefonförsäljning.
Tre år efter utredningen: Ny lag mot oseriös telefonförsäljning kommer före sommarenRegeringen går vidare trots minskade klagomål