Experts kunder som handlat varor i butikerna kan drabbas på olika sätt . Det gäller både garantier på varor, öppet köp, presentkort och öppet köp. Konsumentverket har gjort en sammanställning av vad som gäller efter Experts konkurs. Konsumentsverkets sammanställning.
På Experts hemsida skriver bolaget att man inte längre har möjlighet att ta emot reklamationer. Inte heller öppet köp eller bytesrätt gäller för varor som köpts före eller efter konkursen.
Experts egna garantier gäller varken för varor som köpts före konkursen eller för varor som köpts efter. Kunder hänvisas i stället till varans tillverkare och deras eventuella garantier.
Inte heller presentkort som utfärdats av Expert gäller längre. Den som vill ha ersättning för sådant hänvisas till att ta kontakt med konkursförvaltaren, advokat Michael Levin från Hamilton advokatbyrå i Stockholm.
Experts kundtjänst kommer att hållas öppen ”under en övergångsperiod” för kunder som har frågor, skriver företaget på sin hemsida.