Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video

Webbläsaren stöds inte

SVT stödjer inte uppspelning i din webbläsare. Vi rekommenderar därför att du byter till en annan webbläsare.
Hör IP-Onlys affärsutvecklingschef Jimmy Stigevall berätta om orsakerna till förseningen och hur de förbättrat sitt arbete med kundkommunikation. Foto: SVT

IP-Only: ”Vi är ganska duktiga på kundkommunikation”

Uppdaterad
Publicerad

Bredbandsleverantören fick 2016 uppdraget att förse stora delar av Hallands landsbygd med höghastighetsbredband. Men i Laholm har det blivit kraftigt försenat.

Bara i Laholms kommun har 7000 hushåll blivit erbjudna bredband av IP-Only. Hittills har de installerat klart i 2000 hushåll. Trots att alla som beställt bredband egentligen skulle ha fått det i juli 2018.

”Vissa tillståndsgivare tog sju, åtta månader på sig”

IP-Onlys affärsutvecklingschef Jimmy Stigevall.

Jimmy Stigevall som är affärsutvecklingschef på IP-Only menar att förseningarna beror på att det tagit lång tid att få in markavtal. I vissa fall ska det enligt honom ha tagit mellan sju till åtta månader.

Hör Jimmy Stigevall förklara i klippet ovan

SVT rapporterade · Väntar du också på fiber?

Inläggen kunde inte hämtas
Prova att ladda om sidan.

Lokal. Lättanvänd. Opartisk. Ladda ner appen nu!

Hämta SVT Nyheter i App StoreLadda ned SVT Nyheter på Google Play

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer

Fiber på landsbygden

Mer i ämnet