Konsumentrådgivare Malin Brandt Smedberg ger tips inför anlitande av hantverkartjänster Foto: SVT

Klagomål om hantverkartjänster ökar – tips för att undvika missarna

Publicerad

Förra året låg klagomål gällande hantverkartjänster på första plats hos konsumentrådgivarna i Jönköpings län. Det finns råd som är bra att tänka på innan man anlitar en hantverkare.

Under våren är det många som genomför byggprojekt hemma. Många tar in professionella hantverkare för att få hjälp med sina projekt. Konsumentrådgivningen i Jönköping märkte under förra året en ökning kring klagomål gällande hantverkartjänster. Det är en ökning som har fortsatt även under de första månaderna i år.

– Det är viktigt att göra en god research om företag innan de anlitas, säger Malin Brandt Smedberg, konsumentrådgivare.

I klippet ovan ger hon tips på vad du bör tänka på

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.