Behandlas A-traktorförare illa i trafiken?
Så är det bara • A-traktorer
Mudslinging i sin fulla prakt.
I alla läger, oavsett vad det handlar om. så finns idioter och ömdömeslösa korkade individer. Nu är det fint att ”den andra sidan får komma till tals”. Och direkt börjar pajkastandet.
Ok, den PTSD skadade a-traktor kåren med ledsna 15 åringar måste få upprättelse. Det har ju inte varit vår mening som bilister med vanliga körkort, att såra er på det här sättet. Ni måste förstå att vi också har det jobbigt trots att vi kan ta oss dit vi vill i full hastighet enligt trafikskyltarna. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt. På vårt sätt, så långt vi kan sträcka oss. Ja vi är ju individer vi också, så skillnader finns ju även hos oss. Men att bli dragna över en kam med beskyllningar över vilka skitar vi är som vanliga fullblodsbilister med utbildning för att få köra fortare - det gör oss inte snällare direkt i vår uppfattning eller motbeteende.
Jag själv blir inte längre synbart irriterad när en propp med triangel tvingar mig att krypa efter. Det känns inombords om jag har bråttom såklart. Men jag klipper inga heldragna linjer, ger inga fingrar och nosar inga traktorer i arslet.
Däremot har jag vid flera tillfällen själv blivit nosad där jag ligger i 70 på en 70 väg. Med personbil av personbilar. Och av A-traktorer.
Läs det där igen.
Det har kommit fordon bakom mig hastigt. Legat mycket nära. Sedan efter någon halvminut blåst om i mörkret där viltfara rådit mörka höstkvällar. Med triangel bakpå….. och försvunnit bakom nästa kurva. Sedan inte längre synts till. Jag uppskattar hastigheten till 90-100. Jag har öven mött a-traktorer i hög fart.
Jag har varit ganska neutral till a-traktorernas vara eller icke vara. Jag har tidigare stånkat och svurit bakom en propp. Men i dag gör jag som sagt inte det. Proppen håller sin hastighet, men många gör det inte. Det har framkommit att de flesta a-traktorer har sin lilla dolda jetpowerknapp.
Gabriel • Befinner man sig i trafiken har man ansvar att underlätta för andra trafikanter. Kör du ett långsamtgående fordon ska du stanna för att släppa förbi folk som ligger bakom om det bildas kö. Jag kör själv enligt hastighetsbegränsningarna och får ofta ett pärlband med människor bakom som verkar ha så brottom att de måste köra för fort. Då kör jag av vid busshållplatser och släpper förbi dem. Det är inte min ensak varför de har brottom. Att blinka med helljuset, tuta, eller skrika på LGF-förare som inte släpper förbi folk tycker inte jag räknas som att behandla dem illa. Det är berättigat. Men många människor behandlar A-traktorförare dåligt bara för att de är A-traktorförare. Det är inte okej. Jag känner många som blir helt galna när det är kö på vägen. Även om vi inte har någon tid att passa. Har man inget tålamod och inte kan behärska sig tycker jag inte man ska köra bil.
Oskyddad trafikant • Typisk retorik från Vakna, Bilist med flera, nämligen att ingen annan än de med personbilar är legitima väganvändare. Tyvärr behöver även andra än personbilsförare ta sig omkring här i världen, vill man inte få sin framkomlighet begränsad går det utmärkt att köra på motortrafikled eller motorväg istället.
Peter Henriksson • Höj hastighet till 50km/h och en kör utbildning mellan koner och bromsprov så de lär sig hantera sin A traktor på rätt sätt och bälte är viktigt,sen är ju övriga trafikanter inte alltid så korrekta i sitt körsätt. Man behöver ju inte bete sig dumt mot andra, istället kanske förklara varför vissa saker kan hända och vilka konsekvenser det kan bli.
Chevroletsilverdo • En del får möta tråkigheter då dom skapar köer och svänger aldrig in för att släppa förbi andra. En del gör det, bra där!
Höj hastighetsgränsen till 50 ialf.
Sen lär dom använda backspegeln så dom ser att dom har 30 bilar bakom sig.
När jag körde EPA fanns det ryckspärr, det va tider det. Då gick det undan