I somras började fem svenska städer att tipsa om varandra som resmål. Enligt Norrköpings kommun blev responsen överväldigande och därför kommer arbetet nu att fortsätta under hösten för Karlstad, Linköping, Norrköping, Västerås och Örebro.
– Vi har fått mycket positiva reaktioner av näringslivet i Norrköping, som tycker att det var en modig och kreativ kampanj, säger Christina Leinonen, näringslivsutvecklare besöksnäring på Norrköpings kommun i ett pressmeddelande.
Lyckad kampanj
Totalt genererade kampanjen 56 000 sidvisningar. Den totala räckvidden för inläggen i sociala medier uppgick till nära 1,5 miljoner. Samtidigt var engagemanget i form av länkklick, reaktioner, kommentarer och delningar över 40 000.
– Vi är övertygade om att samarbete är mycket bättre än konkurrens och arbetar därför vidare med konceptet. På det här sättet kan vi erbjuda våra följare ännu fler weekendupplevelser i fler städer i Sverige, säger Jörgen Nilsson, ansvarig besöksnäring & affärsutvecklare på Visit Linköping & Co.