Det var i torsdags som internetuppkopplingen försvann för många av Telenors och Bredbandsbolagets – som nu är samma bolag – kunder.
– Jag har varit i kontakt med kundtjänst, flera gånger berättar en kund i Lund.
– Jag satt i telefonkö i 1,5 timme till deras kundtjänst och sen fick jag ändå inget ordentligt besked.
Först hette det att uppkopplingen skulle komma tillbaka i torsdags eftermiddag. Sedan har prognosen hela tiden flyttats fram. Sista beskedet som lämnades av kundtjänst var måndag förmiddag.
Vet inte när
Gabriella Mattisson som är jourhavande presstjänst hos Telenor säger att det just nu inte finns någon prognos alls när problemet kan vara avhjälpt.
– Våra tekniker jobbar febrilt med det här, men när det är löst kan ingen säga, säger hon.
– Vi lägger ut information via våra kanaler i sociala medier. Där kommer vi att lämna besked så snart vi vet.
Det är kunderna som är anslutna via IP-onlys nät som saknar uppkoppling. Hur många det rör sig om vet inte Gabriella Mattisson. Inte heller om de kommer att få någon ekonomisk kompensation.
– Det avgörs från fall till fall, säger hon.