SL:s app låg nere under morgonen – gick inte köpa biljetter

Uppdaterad
Publicerad

SL:s app hade tekniska problem under torsdagsmorgonen och det gick inte att köpa biljetter i appen. Vid 8.45 var felet åtgärdat.

Enligt SL:s presstjänst var det främst iPhoneanvändare som hade problem med att använda appen.

De som reser med tunnelbana eller pendeltåg hänvisades till försäljningsställen i närheten av stationerna, däremot var det svårare för dem som åker buss och bor långt i från ställen som säljer biljetter att köpa biljett.

– Man ska ha giltig biljett men det är ju värre om det inte finns återförsäljningsställen i närheten. Då kan man prata med busschauffören och förklara läget, sa Christian Hoffmann när appen låg nere.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.