Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video

Webbläsaren stöds inte

SVT stödjer inte uppspelning i din webbläsare. Vi rekommenderar därför att du byter till en annan webbläsare.
”Ersättningsfrågan är något vi tar med henne och inte via medierna”, säger Thomas Emilsson, förvaltningschef på Balder.   Foto: SVT

Se avgörande frågan som Balder inte kan svara på

Uppdaterad
Publicerad

Redan 2017 anmälde Fatmire Azizaj mögelskadan i sin lägenhet till fastighetsägaren Balder.

Först tre år senare och efter en anmälan till miljöförvaltningen fick familjen en ny lägenhet.

I klippet svarar Balder på varför de inte hjälpte Fatmires familj på tre år.

Det har gått fyra år sedan Fatmire upptäckte möglet i lägenheten. När SVT Nyheter Väst pratar med henne inför att denna artikel ska publiceras är det fortfarande ingen från Balder som har kontaktat henne.

– Nej, Balder har fortfarande inte kontaktat mig. Jag hoppas att de gör det, att de ersätter mig för vad de har gjort mig och min familj, säger Fatmire Azizaj, hyresgäst hos Balder i Bergsjön.

Oklart om Fatmire ersätts

Balder vill inte svara på om det kan bli aktuellt att ersätta Fatmires familj.

– Ersättningsfrågan är något vi tar med henne och inte via medierna, säger Thomas Emilsson, förvaltningschef på Balder.  

Lokal. Lättanvänd. Opartisk. Ladda ner appen nu!

Hämta SVT Nyheter i App StoreLadda ned SVT Nyheter på Google Play

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer

Balders hyreshus i Bergsjö

Mer i ämnet