Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video
Affärsområdeschef Henrik Pamp förklarar varför hanteringen drog ut på tiden. Foto: SVT

Bussbolaget om hanteringen av Zibas ärende: ”Kommunikationsmiss”

Publicerad

Hantering som brukar ta en dag tog två veckor. Enligt bussbolaget uppstod missförstånd kring när olyckan inträffade.

– Eftersom det var lite oklart så tog det lite tid att hitta det, säger Henrik Pamp, affärsområdeschef Transdev.

Transdevs enhetschef missade ordet ”igår” i meddelandet från Västtrafiks kundservice. Till följd av det kunde man inte hitta rätt händelserapport. I mejlkonversationen mellan Västtrafik och Transdev som SVT har tagit del av skriver enhetschef att kunden själv måste återkomma med exakt tid för bussolyckan.

 – Vi får ju vara noggrannare när vi läser det här. Och sedan får jag ha en dialog med Västtrafik också så att vi är tydligare i detta, Henrik Pamp, affärsområdeschef Transdev

Starta klippet ovan för att få se hur Transdev förklarar sitt ägerande.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.