Det var förra sommaren som Västtrafik fick i uppdrag av kollektivtrafiknämnden att ta fram en ny biljett som skulle bidra till att öka det hållbara resandet under sommaren och uppmuntra resenärerna att vilja resa och upptäcka regionen.
Och sommarbiljetten blev populär. Det såldes 55 000 biljetter och förhoppningen är att det ska säljas minst lika många i år. Men biljetten säljs endast för de som har laddat ner Västtrafiks app i mobilen. Skoleleverna däremot, får bara sina biljetter som fysiska kort.
Inget för den som inte har appen
– Det ett jätteviktigt perspektiv att till exempel pensionärer inte känner sig helt bekväma. Och vi tar tacksamt emot synpunkter kring våra biljetter och utformningen av dem, säger Lisa Nordberg, avdelningschef kundstrategi, Västtrafik.
Vet du något om hur många som skulle vilja köpa den, men inte kunnat på grund av att de inte har appen?
– Nej, det kan jag inte svara på, säger Lisa Nordberg.
Här kan du se vad göteborgarna tycker om att biljetten är digital.