Det var förra torsdagen som Anna-Karin skulle äta på hamburgerrestaurangen. Hon åkte in och beställde via Max drive-through, fick påsarna och åkte hem.
– Vi började först äta strippsen, sedan tog jag upp kartongen med hamburgaren och såg att något var tokigt, säger Anna Karin.
Fick ingen återkoppling
Först trodde hon att hamburgaren hamnat i kläm på något sätt och att det kunde förklara burgarens minst sagt underliga utseende.
– Sedan såg jag att någon ätit på den och då fick jag en chock. Därefter åkte vi till restaurangen igen för att påtala detta och visa dem hamburgaren. På Max sa de att de beklagade det som hänt och tog mitt namn och min adress för att återkoppla.
Anna-Karin väntade men någon återkoppling fick hon inte. Efter en vecka beslutade hon sig därför att lägga ut sin berättelse i sociala medier.
– Jag hörde inget under en vecka men nu dagen efter jag la ut mitt inlägg så hörde Max av sig i morse, säger Anna-Karin Nilsson.
Har bett om ursäkt
Max ska nu ha bett om ursäkt och erbjudit Anna-Karin presentkort som kompensation. Men hon säger att hon inte längre vill äta på restaurangen.
– Jag får helt enkelt ge bort presentkorten, säger Anna-Karin.
Max: ”Uppriktigt ledsna för gästens upplevelse”
På fredagskvällen skickade Max skriftliga svar på SVT:s frågor kring det som hände med Anna-Karin Nilssons halvuppätna hamburgare:
”Vi är uppriktigt ledsna för gästens, Anna-Karins, upplevelse och bestörta över att misstaget skedde. Det är olyckliga omständigheter i en stressad situation som ligger bakom. Risken att det som skedde skulle kunna inträffa är minimal, men tyvärr hände det. Vi har givetvis tagit detta vidare för att se över rutiner och säkerställa att det inte sker igen. Det här är inte kännetecknande för den kvalitet och service vi levererar varje dag”, skriver Marita Wengelin, kommunikationschef på Max.
Vidare skriver hon: ”Vi missade att återkoppla till Anna-Karin samma dag som utlovat, så tyvärr begicks ett till misstag. På förmiddagen i dag ringde vår distriktschef till Anna-Karin och uppskattade att Anna-Karin var lyhörd för våra ursäkter och de två hade ett bra samtal.”