Sen en tid tillbaka syns kommunala bostadsbolagets nya logo och grafiska profil runtom i kommunen. Det är drygt 12 år sedan man bytte sist.
Men är det ekonomiskt försvarbart att lägga en halv miljon kronor på det här istället på att få till nya lägenheter eller att satsa i era befintliga bostadsområden?
– Det är ju en noga avvägning vi gjort, att det är en nödvändighet för att stärka vårt varumärke. Det här kommer att få Hallstahem att må bättre rent affärsmässigt och det har ju även vi med i vårt ägardirektiv, säger Lina Andersson, marknads- och kommunikationschef.
– Det här ger oss nya och större möjligheter i vår kommunikation, att synas och ta vår plats.
Genom att göra mycket av arbetet inom det egna företaget istället för att lägga ut det på externa konsulter eller byråer har man kunnat hålla kostnaderna för profilbytet nere, säger hon.
Marknadsförare om prislappen
SVT har varit i kontakt med en person som varit involverad i flera liknande projekt under sina år på marknadsföringsbyrå. Utan att vara direkt insatt i detaljerna är hennes spontana reaktion på Hallstahems prislapp att:
– Eftersom de också lyckats genomföra mycket med de pengarna tycker jag det låter som de lyckats hålla kostnaderna nere, säger hon.