Strejken är nu inne på sin tionde dag och trots att förhandlingar pågått i princip dygnet runt för att finna en lösning tycks parterna stå långt ifrån varandra. Knäckfrågan är piloternas krav på anställningstrygghet där det norska fackförbundet Parat kräver långsiktiga anställningsgarantier.
En treårig anställningsgaranti är sista budet från bolaget som enligt uppgift inte godtagits av de fackliga parterna.
För dyra piloter
Norwegianchefen Bjørn Kjos hymlar inte med att piloterna kostar bolaget för mycket pengar. Enligt honom är det inte lönerna som är problemet utan kostnader som exempelvis pensioner och försäkringar. Frågor där fackförbundet Parat tidigare sagt att de kan tänka sig sämre villkor.
Nya förhandlingar kommer att pågå under dagen men parterna vill inte meddela var eller när detta kommer att ske.
Nytt brittiskt bolag
Samtidigt kommer nya uppgifter att Norwegian står bakom det nya brittiska flygbolaget Westforce Aviation som bildades i december förra året, skriver The Sunday Times. Och enligt tidningen kan Norwegians plan vara att byta flagg från norskt till brittiskt.
Men enligt Charlotte Holmberg Jacobsson, pressansvarig vid Norwegian, har det nya bolaget ingenting med pågående konflikt att göra.
– Vi växer och behöver bilaterala avtal, säger hon.
Att Norwegian skulle ha planer att gå från norskt till brittiskt säger hon sig inte känna till alls.
Nästan alla inrikesflyg i Sverige och Norge, samt ett antal i Danmark, har varit inställda sedan i onsdags och hittills har sammanlagt 150.000 passagerare drabbats av strejken. Strejken kostar bolaget stora summor, enligt experter tiotals miljoner varje dag.