Foto: YLE

Helsingfors marknadsförs i Kinas populäraste mobilapp

Uppdaterad
Publicerad

Kinas populäraste mobilapp WeChat har inlett ett samarbete med Helsingfors. Mobilappen, som idag har en miljard användare, kommer från och med nu att marknadsföra den finska huvudstaden.

Information om sevärdheter och om aktuella evenemang i Helsingfors kommer att finnas med i appen, och staden ska presenteras både genom text och bilder och med videon. Appen kommer också att ha en interaktiv karta över Helsingfors, som gör det möjligt att planera Hesingforsresan i detalj redan på hemmaplan.

– Samarbetet är ett unikt tillfälle för Helsingfors att få enorm synlighet i Kinas sociala medier, säger Laura Aalto, vd för Helsinki Marketing åt Yle.

Det kinesiska storföretaget Tencent, som äger mobilappen, kommer också att marknadsföra Helsingfors i sina nyhetstjänster.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.